خرید از سراسر دنیا


» ستارگان 7 میلیارد ساله قدیمی ترین ماده ای است که تاکنون در کره زمین یافت شده است!

ستارگان 7 میلیارد ساله قدیمی ترین ماده ای است که تاکنون در کره زمین یافت شده است!


شهر مرفیسون استرالیا ، ویکتوریا ، دارای کمتر از هزار نفر جمعیت است اما یکی از مهمترین مکان های تاریخ نجوم است. در سال 1969 ، یک شهاب سنگ بزرگ به سمت زمین سقوط کرد و در جو زمین تجزیه شد و قطعاتی از سنگهای فضایی را در جنوب شهر پراکنده ساخت.

دهه ها بعد ، محققان دریافتند که در داخل این سنگها قطعات به صورت دانه های کوچک قفل شده وجود دارند ، قدیمی ترین ماده ی شناخته شده که به سطح زمین رسیده است. محققان قطعاتی پیدا کرده‌اند که احتمالاً 5 تا 7 میلیارد سال سن دارند، به عبارتی  قدیمی تر از منظومه شمسی ما ، که حدود 4.6 میلیارد سال پیش تشکیل شده است.

فیلیپ هک، یک متخصص ژئوفیزیک در موزه تاریخ طبیعی فیلد در شیکاگو و نویسنده اول یک مقاله در مورد قطعات سنگی، روز دوشنبه در یک بیانیه گفت:" این یکی از هیجان انگیز ترین مطالعات من در کار است. این قدیمی ترین مواد جامدی است که تاکنون پیدا شده اند ، و آنها به ما می گویند چگونه ستاره ها در کهکشان ما شکل می گیرند ".

این مقاله ، که در ژورنال مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ( journal Proceedings of the National Academy of Sciences) منتشر شده است ، جزئیات این موضوع را نشان می دهد که چگونه هک و سایر همکارانش 40 دانه از سنگ های آسمانی را بررسی کردند که از سه دهه پیش از شهاب سنگ مركیسون نمونه برداری شده بود. آنها برای تعیین سن دانه ها ، ایزوتوپهای نئون عنصر را مورد مطالعه قرار دادند که با پرتوهای کیهانی موجود در فضا ارتباط داشتند. قرار گرفتن در معرض پرتوهای کیهانی ، که ذرات پرانرژی هستند و در سراسر جهان پراکنده می شوند ، این ایزوتوپهای نئون را ایجاد می کنند. دیدن فراوانی آنها به آشکار شدن سن این سنگ ها کمک کرد.

اکثر دانه های مورد مطالعه قبل از تولد خورشید ما در حدود 4.6 میلیارد سال پیش تشکیل شده اند ، و تعدادی از آنها حتی قدیمی تر از 5 میلیارد سال قدمت دارند. از آنجا که این سنگها بسیار قدیمی هستند ، می توانند اطلاعات بیشتری را درباره فضا قبل از اینکه منظومه شمسی ما شکل بگیرد ، بدهند.

شناخت چرخه عمر گرد و غبار بین ستاره ای یک امر مهم است زیرا این ماده اصلی در کیهان است و می تواند در سیارکها و همچنین در ستارگان و سیستمهای سیاره ای گنجانیده شود.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده