خرید از سراسر دنیا


» کاوشگر خورشیدی ناسا با نزدیک شدن به خورشید ، دو رکورد بزرگ را رقم زد!

کاوشگر خورشیدی ناسا با نزدیک شدن به خورشید ، دو رکورد بزرگ را رقم زد!

کاوشگر خورشیدی موسوم به پارکر ناسا (Parker Solar Probe NASA's) ، رکورد سریعترین جسم ساخت انسان و نزدیکترین شیء به خورشید را از آن خود گرفت. کاوشگر خورشیدی ، که در آگوست سال 2018 پرتاب شد ، به گونه ای طراحی شده است تا در برابر درجات مهیب جو بیرونی خورشید مقاومت کند و برخی از رمز و رازهای درون این ستاره غول پیکر را کشف کند. مجموعه ای از چهار ابزار موجود در کاوشگر به دانشمندان کمک می کند تا درک کنند طوفان های خورشیدی چگونه بر زمین و بقیه منظومه شمسی تأثیر می گذارد.

طبق مأموریت کنترل در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانس هاپکینز (Johns Hopkins Applied Physics Laboratory) کاوشگر پارکر در طی پرواز خود در تاریخ 29 ژانویه سال 2018، رکورد های سرعت و نزدیکی با ستاره درخشان را ثبت کرد. این پرواز با هدف چهارمین ماموریت نزدیکی کاوشگر به خورشید به نام ("پریلئون") و در ساعات اولیه اول فوریه انجام گردید. کاوشگرسیگنال "وضعیت A" را به زمین برگرداند ، که در واقع بهترین سیگنال از نظر وضعیت از چهار سیگنال ممکن است. به عبارت ساده تر کاوشگر پاکر در این سیگنال از وضعیت بقای یوخ اطلاع داد.

پارکر در نوامبر 2018 دو رکورد تعیین کرد:

-سریعترین شیء ساخت بشر: 153،454 مایل در ساعت (247،000 کیلومتر در ساعت)

-نزدیکترین فضاپیما به خورشید: 26.55 میلیون مایل (42.7 میلیون کیلومتر)

اما اکنون از این سوابق پیشی گرفته است. رکورد های جدید عبارتند از:

-سریعترین شیء ساخته انسان: 244255 مایل در ساعت (393،044 کیلومتر در ساعت)

-نزدیکترین فضاپیما به خورشید: 11.6 میلیون مایل (18.6 میلیون کیلومتر)

پارکر با نزدیک شدن به خورشید ، تا سال 2024 همچنان به شکستن رکوردهای خود ادامه خواهد داد. این کاوشگر با توجه به این که به سپر حرارتی فوق پیشرفته (cutting-edge heat shield) مجهز شده است، در نهایت در فاصله 4.3 میلیون مایل از سطح خورشید قرار خواهد گرفت.

در دسامبر سال 2019 ، اولین دسته از داده های پارکر در ژورنال معتبر Nature منتشر شد و پرده از روی ذرات باردار و پویایی پلاسما در جو بیرونی خورشید برداشت. در حال حاضر به نظر می رسد سال خوبی برای علم خورشید باشد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده